Saturday, October 19, 2013

Tortilla Pisang Taburan Keju

Cik Qaseh Menulis

Allahumma,

Saya bukanlah pakar dalam dunia masakan. Ini semua demi menyahut saranan seorang teman yang mahu saya berkongsi tentang apa sahaja cerita yang berkaitan dengan dunia masakan. Demi kawan-kawan, saya gagahkan diri berkongsi apa saja perkara yang terlintas dalam kepala terutama yang ada kaitan dengan cerita-cerita di dapur saya.

Buat permulaan, saya kongsikan satu resipi yang saya peroleh ketika menonton rancangan bual bicara K-Pop. Nampak sedap saja apa yang dikongsi dalam tv itu. Tapi jangan cepat percaya ya, nampak saja menyelerakan. Tapi rasanya tidaklah sesedap mana.

Mungkin anda perlu ubah sedikit demi sedikit atau lakukan R&D untuk dapatkan rasa yang benar-benar umph!

Anak-anak, kamu terkejutkah dengan masakan unik hasil air tangan Cik Qaseh?

Tortilla Pisang Taburan Keju

Bahan-bahan
1 keping tortilla
Mentega kacang
Hirisan pisang emas (lagi sedap)
Sos coklat
Keju mozzarella

Cara membuat:
1. Lapiskan tortilla dengan mentega kacang. (Sikit saja tak perlu banyak)
2. Susun hirisan pisang di atas tortilla yang sudah disapu mentega kacang.
3. Curahkan sos coklat di atasnya.
4. Taburkan keju.
5. Bakar di dalam oven selama seminit dua. 

Cadangan:
Rasanya tak memang tak manis sangat ya. Dia agak berlemak sedikit. Kalau mahu manis, mungkin boleh ditambah jem strawberi.

No comments:

Post a Comment