Saturday, October 19, 2013

Restoran Mozer's @ Bukit Jelutong, Shah Alam

Cik Qaseh Menulis

Allahumma,

Restoran Mozer's ini letaknya di Bukit Jelutong Shah Alam (Belakang Dominos Pizza). Ia menyajikan makanan Syria. Tanpa sengaja Cik Qaseh terjumpa restoran ini. Waktu itu sedang sibuk-sibuk mencari restoran makanan arab untuk Cik Qaseh muatkan dalam kolum resipi raya.

Tapi waktu itu, Cik Qaseh mencari makanan Hari Raya masyarakat Morrocco. Selongkar punya selongkar, jalan-jalan sekejap dari satu facebook ke satu facebook, tiba-tiba Cik Qaseh jumpa restoran ini. Dan memang plan awal Cik Qaseh nak cari restoran arab yang ada di Shah Alam sahaja. Waktu itu, Cik Qaseh tak tahu lagi ini makanan Syria. 

Pemiliknya, Kak Rahiza pun maklumkan restorannya menyediakan makanan Syria. Memandangkan kengkawan yang lain belum ada yang menyediakan hidangan sebegini, Cik Qaseh pun mencuba nasib.

Alhamdulillah, pemiliknya cukup baik hati. Kebetulan hari yang sama rancangan Jalan-jalan Cari Makan pun shooting di situ. Mujurlah kami sampai dulu. Sempatlah kami selesai awal dan menikmati juadah yang kak Rahiza berikan.

Yang ada dalam gambar itu kebab yang agak terkenal di restoran ini. Sayangnya Cik Qaseh lupa namanya. Tapi jangan bimbang, dalam menu ada gambar hidangan. Cuma ingat sahaja gambar itu dan beritahu sewaktu membuat pesanan. Hidangan dari bunga kobis itu pun enak juga. Itu bunga kobis goreng dan dimakan dengan sos mayonis masam dan sesuai dengan tekak Cik Qaseh.

Kalau bosan-bosan asyik makan lauk yang sama. Cubalah singgah ke restoran itu. Di situ juga pelanggannya dilayan bagaikan raja malah ada sesetengah pelanggan setianya sudah bagaikan kawan-kawan kepada pemilik resrtoran Mozer itu. (Pemiliknya orang Syria sendiri). Itulah kata kak Rahiza kepada kami.

Dari kiri: bunga kobis goreng dengan sos mayonis special, Cik Niza yang comel dan kalau silap Cik Qaseh jejaka segak tu Guy namanya dan kebab yang walla!

1 comment:

  1. baru jer makan kat sini lunch tadi... Alhamdulillah... boleh tahan sedap :) Salam kenal.

    ReplyDelete